Livet på en Agriturismo i det sydlige Toscana

Adventurous Kate inkluderer tilknyttede links. Hvis du foretager et køb gennem disse links, tjener jeg en provision uden ekstra omkostninger for dig. Tak!

Del på Twitter
Del på facebook
Del på Pinterest
Del på e -mail

Det har været halvanden dag, fordi jeg forlod Toscana og vendte tilbage til London. Siden da har jeg dybt savnet charmen ved det toscanske landskab, varmen og venskabet, der udstrålede fra vores agriturismo, og meget mere end noget andet, den fantastiske mad og rødvin, der definerede denne rejse, fra start til slut.

Denne rejse var nøjagtigt, hvad jeg havde brug for.

Jeg har længe anbefalet G Adventures til mine læsere, der søgte efter turgrupper. Mellem deres engagement i bæredygtige rejser, at holde deres grupper små og håndterbare og have en bred vifte af aktiviteter og eventyr over hele verden, gør de en masse ting rigtigt.

Men for at være ærlig, havde jeg aldrig ønsket at en gruppetur i Europa, bortset fra noget som et ø -krydstogt. Europa er et kontinent, som jeg har rejst meget solo og et sted, hvor jeg er meget komfortabel. Jeg vinder ved tanken om at blive hyret gennem en større by af en guide med en paraply.

Lokale levende ture er forskellige. I stedet for at flytte fra sted til sted, tilbringer du en uge baseret i en by eller by, at lære det intimt at kende gennem forbindelse til landet og folket. Der er planlagt masser af sjove aktiviteter, og der er også en hel del helt fritid, så du kan gøre dine egne ting.

Der er masser af lokale levende ture i Europa, fra en kanalbåd i Bourgogne til et bondegård i Island eller et hus på kysten af ​​Kreta. (Der er nogle ture uden for Europa, som et strandhus i Costa Rica eller endda en ger i Mongoliet!)

Min tur, Local Living Southern Toscana, er en af ​​de mest populære lokale levende ture – og du bor på en Agriturismo eller Farm Guesthouse i det sydlige Toscana omgivet af vinmarker og sølvfarvede oliventræer.

Agriturismo Life

Jeg havde aldrig hørt om den toscanske by Chianciano Terme (Kee-Ahn Chee-Ahn-O Tair-May) før denne rejse. Det har ikke de velkendte kunstværker eller mindeværdige seværdigheder fra andre toscanske byer, men det har udsigten til aldre. Dette er hvad jeg vågnede op til hver morgen.

Mit værelse var meget behageligt – værelser (og senge) kan ofte blive ramt eller gå glip af i Italien, men dette var en af ​​de pænere, hvor jeg har boet. Og bedst af alt, jeg havde en balkon med udsigt over denne udsigt!

Vores tid på Agriturismo handlede om vores vært: en gregarious, skægget mand med en dyb, blomstrende stemme og en lidenskab for økologisk landbrug. Mød Stefano.

Stefano hilste os varmt velkommen og begyndte straks at fodre os. Et minut ville han fortælle os om olivenolie og lære os at slurpe det op med en sådan hastighed, at det brændte bagsiden af ​​vores hals.

Den næste ville han uddanne os om Vin Santo, den søde toscanske dessertvin.

Cantuccini e Vin Santo, mandelkager, som du dypper ned i vinen, er en populær dessert i Toscana, men Vin Santo, der følger med cookies, er ikke næsten lige så god som tingene af høj kvalitet. Vi samplede både Vin Santo af lav og høj kvalitet. Først kunne de to ikke skelnes for mig; På det tidspunkt, hvor Stefanos lektion blev afsluttet, spyttede jeg ud af tingene i lav kvalitet i afsky.

På et tidspunkt foreslog Stefano endda, at vi prøvede det rå jord svinekød, han havde blandet med olivenolie og hvidløg. Jeg vendte tilbage. ”Nej, det er okay,” sagde han. Stefano er så sikker på kvaliteten af ​​sine svin, at han fortalte os, at vi ikke ville have noget problem.

Så jeg smagte det rå svinekød – og det var lækkert.

Organisk mad gør en sådan forskel, især i Amerika, hvor kemikalier og unaturlige stoffer fylder meget af vores mad. Den næste dag ved morgenmaden spiste jeg en clementine fyldt med frø. Jeg har været vant til at spise frøløse klementiner.

Det viser sig, at en af ​​mine ledsagere påpegede, frøløse klementiner er genetisk modificeret. Med den viden vil jeg med glæde vende tilbage til de podede.

Lidenskabelig lokale, fantastisk mad

En ting, jeg elsker ved Italien, er, at folket er så lidenskabelige over, hvad de gør. Du ville være hårdt presset for at finde en ambivalent italiensk!

En aften tog vi en spadseretur op ad bakken ind i den gamle by Chianciano Terme og gik til en familiedrevet vingård, Agricola Fontanelle. De tre Rosati -brødre, Riccardo, Valerio og Leonardo, er producenter af flere smukke vine fra byen.

Vi blev inviteret ind i rødvinkælderen – som føltes meget mere som et rødvinskab, da det var i stueetagen – og Riccardo hældte amerikanske prøver af flere vine, da vores G Adventures CEO, Vivi, oversat fra italiensk til engelsk.