AK Monthly Recap: November 2014

Adventurous Kate inkluderer tilknyttede links. Hvis du foretager et køb gennem disse links, tjener jeg en provision uden ekstra omkostninger for dig. Tak!

Del på Twitter
Del på facebook
Del på Pinterest
Del på e -mail

Nå, jeg gjorde det endelig. Efter to og et halvt år tog jeg endelig en ferie.

Men er du ikke altid på –

HOLD OP! Ikke engang!

Tro mig, jeg ved, hvor skandaløst det lyder. Jeg rejser verden på fuld tid, opholder sig i luksushoteller, og folk får mig til at gøre ting som at flyve som Iron Man og klatre op på Sydney Harbour Bridge og spise mit ansigt i Italiens bedste fødevareområde, alt sammen gratis.

Men når jeg rejser, holder jeg aldrig op med at arbejde. Jeg tilbringer timer på min dag bundet til min computer; Hvis ikke, er jeg bundet til min telefon, wifi-sulten og beder den lokale etablering om at slukke for deres router og tænde igen. Jeg har ikke givet mig selv samtykke til at gå væk fra denne arbejdsrutine, fordi jeg først besøgte Kroatien tilbage i 2012!

Men efter TBCASIA -konferencen havde jeg to uger til overs, en flok blogger -venner, som jeg skulle rejse, og flere hoteller, der leverede til at være vært for os. Forholdene var perfekte.

Og så slapp jeg. Jeg slappede af. Jeg hang med flere af mine bedste bloggervenner. Jeg tilbragte mine dage med at svømme og udforske. Og det var guddommeligt.

Min tur til Sri Lanka og TBC Asia var intet mindre end livsændrende-den eneste mange helbredende tur i mit liv. Jeg kommer ind i det meget mere i et senere indlæg; Bare ved indtil videre, at jeg er i et rigtig godt sted mentalt. Det bedste sted, jeg har været om et år eller længere.

Destinationer besøgt

Læsning, Lynn og Boston, Massachusetts

Colombo, Habanara, Kaudulla National Park, Sigiriya, Polonnaruwa, Dambulla, Kandy, Beruwala, Galle, Hikkaduwa, Unawatuna, Koggala og Mirissa, Sri Lanka

Favoritdestinationer

Galle – Hvilken cool by! Forankret af et århundreder gammelt fort og de klareste farvande, jeg har set uden for Balkan, er Galle en funky by, der hurtigt blev mit yndlingssted i landet.

Sigiriya – Forestil dig en enorm klippe, der dværgede en gammel by, omringede mine bjerge. Sigiriya var majestætisk, og klatring til toppen var et vigtigt højdepunkt i min tid på Sri Lanka.

UNAWATUNA – Backpacker Beach Town of Sri Lanka. Ufravær er cool, sjov og minder mig virkelig om Sihanoukville – minus sleaze -faktoren.

Højdepunkter

Jeg ramte mit mål – jeg har gået til 101 UNESCO verdensarvsteder! Mit mål var altid at sige, at jeg har været meget mere end 100 med et smil, og det er en dejlig følelse at kunne sige det. Jeg laver snart en sammenfattelse af mine 10 mange nylige websteder.

TBC Asia var en fantastisk konference – den bedste rejseblogging -konference, jeg nogensinde har deltaget i. Mellem elitegruppen af 40 bloggere fra Professional Travel Bloggers ‘Association (som jeg er et stiftende medlem), de interessante samtaler og en branche, der er sultne efter at arbejde med bloggere, var denne konference en spiludveksler. Talrige takket være de utrolige kanelhoteller, CVisit Sri Lanka, Sri Lankan Airlines og Mobitel for at bringe denne begivenhed til udførelse samt PTBA for deres utrættelige arbejde.

Selvom jeg altid har en meget hård tid med jetlag, når jeg flyver fra Amerika til Asien eller omvendt, gjorde jeg denne gang meget bedre. Hemmeligheden? Melatonin, som jeg tog før sengetid. Det var ikke ideelt (jeg havde en tendens til at sove klokken 11 og vågne op kl. 5 i den første uge), men i det mindste blev jeg ikke vågen hele natten og faldt i søvn midt på dagen, som jeg typisk gør.

Udfordringer

Jeg blev syg denne måned – virkelig syg. Jeg vidste, at jeg ville få en slags forkølelse på Sri Lanka på grund af hvor lidt jeg sov, og dreng, ankom det med en hævn.

På cirka seks timer gik jeg fra lette sniffler til ømhed til feber og kulderystelser så voldelige, at jeg ikke kunne nippe til min te uden at spilde den. Det var forfærdeligt – men fordi det ankom så hurtigt, vidste jeg, at det ville gå hurtigt. Senere den aften var feberen og kulderystelserne væk, men jeg var stadig rystende og svag i de næste par dage.

Tak så meget til mine venner for at hjælpe mig i min behovstid-især Becki for at gå apotek-hopping og bringe mig paracetemol og Leif for at insistere på, at jeg spiser et ton rå hvidløg blandet med honning efterfulgt af en hel hakket rå løg (“ Spis det som popcorn! ”). Disse ting fungerer faktisk, især når du er så tilsluttet, at du ikke kan smage noget.

Det mest populære indlæg

Ti år, fordi Firenze: et retrospektiv på studiet i udlandet – jeg var så begejstret, at dette indlæg gjorde det så godt!

Bedst af alt, mine værelseskammerater fra Firenze elskede det! (Hvilket er en lettelse. En del af mig var bange for, at de ville bede mig om at skjule deres identitet …)

Andre indlæg

Det var en let måned på grund af min ferie. Her er de resterende indlæg:

Fem ting, jeg elsker bedst nu – fra den bedste eyeliner nogensinde til en sød søvnsporing -app og min nye reality -tv -fornøjelse!

Spørg Kate: Skal jeg booke min bolig på forhånd? – Frynsegoder og faldgruber ved at vente, indtil du er på jorden.

Nyheder og meddelelser

Jeg håber, du tænker på at angive kvinderne i rejsemødet i det sene Marcnull