At finde den ægte Cuba i Viñales

Luk øjnene såvel som at foto en levende skygge af grønt. Læg nu den palet over bølgende bakker samt drys dem med små træhuse såvel som enorme palme såvel som bougainvillea træer. Pierce nu med smaragdgulvet masser af store kalkstenkarsts. Hør ren tavshed, der kun blev afbrudt af det knirkende hjul på en okse-trukket vogn såvel som den lejlighedsvise whinny af en heste i det fjerne.

Velkommen til Viñales. En placering i det vestlige Cuba, der på trods af et forbedrende antal besøgende hvert år forbliver stædigt rå såvel som autentisk. Det er her vi gik hen til 4 nætter i Havana såvel som den skarpe kontrast mellem den travle finansiering såvel som de rolige landbrugsjord havde os energi til rejser, når de blev.

Vi blev mødt på busstationen af ​​Mileidi, lederen af ​​Hold-husstanden på vores CASA-specifikke, som vi forudbestilles med hostelsclub.com. CASA -oplysninger i Cuba er som homestays så godt som de er en af ​​de allerbedste dele af at rejse landet. Vi var glade for at inspicere i vores andet hus væk fra hjemmet!

Casa

Casa Boris & Mileidi havde to maleriske værelser, den ene noget større såvel som lysere end den anden, men begge var ekstremt rene såvel som behagelige. Vores plads havde to dobbeltsenge, A/C, en ventilator såvel som et personligt badeværelse.

Casa Boris & Mileidi
Mellem de to gæstområder var et massivt, udendørs typisk område ideelt til at læse eller nyde et måltid. Der var 3 spisepladser, et køleskab samt en smuk tagterrasse, der havde forbløffende udsigt over den lille by Viñales såvel som de omkringliggende landbrugsjord såvel som bjerge.

Om Viñales

Viñales er i Pinar del Río -provinsen i Far Western Cuba. Det er finest kendt for landbruget af Cubas berømte, naturlige tobak, der bruges til at skabe verdens mange efterspurgte cigarer. Tobak er dog ikke områdets eneste landbrug. Gårdene skaber ligeledes masser af frugt, grøntsager samt kaffe, ud over store mængder kvæg såvel som husdyr.

I årevis er besøgende blevet trukket til denne fredelige oase af visionen om at sidde på en gårdhave i en gyngestol såvel som at ryge en cigaret, mens de ser på landbrugsjord og nyder udsigt over enorme kalkstenkarsts, der praktisk talt altid ser ud til at være inden for armens nå. Dette er nøjagtigt, hvor mange af de lokale tilbringer deres eftermiddage, såvel som det var chancen for at sidde sammen med dem såvel som at opleve deres livsstil, der trukket i dariece såvel som jeg til denne region.

Vores besøg

Vi må indrømme, at vi var ivrige efter at glæde os over en vis afslapning i Viñales, men vi havde enorme planer for vores korte ophold på 4 nætter. Vi lejede en 50cc knallert for at sikre, at vi måske har lidt ekstra fleksibilitet samt slippe væk fra skarer såvel som ind i de mere landdistrikter i Pinar del Rio -provinsen.

Bemærk: Du kan leje en knallert til $ 25 / dag eller $ 20 / dag, hvis du lejer i tre dage. Lejebutikken er på den primære vej. Vi kan ikke huske navnet, men det er et sted her omkring. Du kan virkelig ikke gå glip af det, når du går rundt (den ekstremt lille) Viñales by. Du kan ligeledes spørge ejeren af ​​din casa så godt de kan pege dig i retning.

Vi gik til en dejlig tæt på stranden kaldet Cayo Jutias, som frekventeres af turister såvel som dagstipning af lokale, der alle er trukket til det pulveragtige hvide sand, fjerner aqua-marine farvande samt fantastiske korallrev. Vi tog ligeledes cyklen ud for at se St.Thomas Cave, som var enestående såvel som ekstremt anbefalet, men bortset fra et par timer på sandet, gik jeg til et dyk såvel som os, der tjekker hulen, vi var hovedsageligt nedsænket i landbrugsarealerne ”ægte Cuba”.

Højdepunktet på vores tur til Viñales såvel som sandsynligvis højdepunktet i vores tre såvel som en halv uges tur med Cuba, var vores anden dag med uafhængigt vandreture ind i gårdene omkring den lille landsby.

Så snart vi forlod den lille landsby og kørte i 10 minutter uden for byen, var alt, hvad vi kunne se, landbrugsjord såvel som taggete klipper, der spredte sig udenfor mod horisonten. Den fredelige brum af motorcykler såvel som landsbylivet forsvandt bag os, såvel som vi blev efterladt med ren, uafbrudt stilhed. Det fantastiske ved Viñales var, at der ikke syntes at være nogen hegn eller personlig ejendom, ingen begrænsede områder eller lukkede døre. Så længe vi ikke trampede nogen form for afgrøder, kunne vi gå med enhver form for gård i nogen form for retning.

Vi tog to lange vandreture, mens vi var i Viñales. På vores anden dag i området tilbragte vi cirka 5 timer på at vandre rundt i Valle de Viñales, der ligger kun et par kilometer nord forby. Vi parkerede cyklen såvel som langsomt gik op mod et udsigtspunkt, hvilket gav os et fantastisk synspunkt på det omkringliggende område såvel som viste os netop nøjagtigt, hvor mange gårde der var. Vi vandrede derefter rundt i dalbunden og stoppede ind i et specifikt hus for at ryge en cigaret samt chat (med begrænset spansk) til en regional landbrugsfamilie. De gav os vores allerførste smag af Mamey, Cubas nationale frugt. Jeg kunne godt lide den søde, datalignende smag, men Dariece blev udsat af den mærkelige kødfulde struktur.

I slutningen af ​​vores vandretur stødte vi på en større rejsende attraktion i området, det forhistoriske maleri. I 1961 (underligt ikke forhistorisk) blev en kunstner ved navn Leovigildo González Morillo påvirket af Diego Rivera såvel som valgte at bruge en 120 meter bred kalksten som hans lærred. Han malede forhistoriske dyr såvel som forsøgte at fange teorien om evolutionen. Men efter vores mening så rockmaleriet utroligt ud af stedet blandt den naturlige charme i dalen. Vi var dog på vej alligevel på vej mod den metode, så vi kom forbi for et kig, heldigvis behøvede vi ikke at betale indgangsgebyret, da vi lige kiggede på den langtfra.

Kunst?

Møde Yasel

På vores tredje dag i Vinales var vores koncept at vælge en af ​​de enorme Limestone Mountain Formations samt gå rundt i det for at slukke tilbage til vores udgangspunkt. Vandreturen tog os med tobaksplantager såvel som kvægbedrifter, tidligere regionale huse såvel som over rige miljøvenlige bakker. På et specifikt bondegård blev vi inviteret ind for at se nøjagtigt, hvordan de tørrer såvel som behandler deres tobak. Vi var heldige at tilfredsstille en af ​​de få landmænd i området, der var flydende i engelsk. Hans navn var Yasel så godt som han forklarede os hele produktionsprocessen, som hans husstand har overholdt i generationer.

Hans specifikke gård var kendt for at skabe en sødere såvel som glattere smagende cigaret, såvel som han forklarede os nøjagtigt, hvordan hans far såvel som bedstefar var kommet med en blanding af honning såvel som limesaft, som de sprøjter på blade inden tørring af dem. Han rullede hurtigt en filtmarkørstørrelse cigaret op, dygtigt forseglede enderne og strammede bladene inde, før han overleverede den stolt. Derefter leverede han os en tidligere rullet såvel som presset cigaret for at ryge.

Vi er ikke rygere såvel som virkelig foragter smagen af ​​tobak, men afgrøderne omkring Viñales dyrkes uden nogen pesticider eller kemikalier, såvel som den vidunderlige opskrift, som vores vens husstand havde sprøjtet på bladene, forudsat at det var en kandiseret duft, der barede Ingen lighed med de cigaretter, vi opdager derhjemme.

”Når vi var i Rom”, tænkte vi, såvel som vi tændte slutningen, da vores nye gode ven kiggede på i forventning.

“God ya?” spurgte han ophidset.

Virkeligheden var, det var lækkert, og da vi satte os ned og fortsatte vores samtale med den unge landmand, var det vanskeligt ikke at blive fejet op i øjeblikket. Lige her var vi i landdistrikterne Cuba, der ryger en enorm cigaret inde i en stald, under en baldakin af tørring af tobaksblade samt tale med en regional landmand om sit liv i et kommunistisk land, alt sammen med støj fra haner, uden for. Dette er, hvad rejsen handler om.

En tobaks baldakin
Vi tog et par billeder med Yasel og garanterede, at hvis vi nogensinde vendte tilbage til Viñales, ville vi bringe ham en kopi af billederne. Vi rystede hænder såvel som at citere vores nye ven farvel, før vi gik videre, begejstrede for at se meget mere af de rige gårde omkring os.

Resten af ​​vores vandretur bragte os forbi en række husholdningshuse såvel som hver enkelt inviterede os ind, begejstrede for at se udlændinge nyde det dejlige landskab. Vi fik en række ting, fra frugt såvel som grøntsager, til guitarspil såvel som hesteforløb, men et tilbud var typisk for alle hjem. Cigaret. Efter vores allerførste måtte vi afvise resten for at bekymre os om at overdrive det.

Vi gjorde i sidste ende vores metode tilbage til vejen såvel som til vores motorcykel. Grin krøllede vores ansigter, da vi begge blev rørt af generøsiteten såvel som generøsitet i de husholdninger, vi havde mødt. Dette var kun vores allerførste uge i Cuba, såvel som vi allerede havde oplevelser, som vi aldrig ville glemme. Viñales var hvad vi virkelig havde håbet på så godt som meget mere så godt som vi håber, at vi en dag kan vende tilbage til det lille bondegård med kyllingerne såvel som svinene for at sikre, at vi kan give Yasel dette billede såvel som glæde i endnu en vidunderlig cigaret med ham.For meget mere på Cuba, inspicér ud:

Planlægning af en tur til Cuba: opgaveliste inden rejsen

Farvel Guatemala, hej Cuba! Vores rejse fra Lake Atitlan til Havana

Havana, Cuba: Kan dette være vores nye foretrukne by?

Vi har en interessant video af Vinales til at vise dig snart! Fortæl os i mellemtiden, hvad du tror på landskabet?

En særlig tak til Casa Boris y Mileidi for at have holdt os på vores se til Viñales såvel som til hostelsclub.com for at organisere al vores logi i Cuba.

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.